Facebook Twitter Arama

HABER DETAY

YUNUSELİ HAVAALANI MECLİSE TAKILIR
07.03.2012
2000 yılında faaliyete geçen Yenişehir Havaalanı’ndan, Ak Parti hükümetine kadar, tabiri caizse sinek bile uçurulmadığını anlatan Başkan Hamdi Cingil, Büyükşehir Belediyesi’nin Yunuseli Havaalanı’nı yeniden faaliyete geçirmekteki ısrarının Belediye Meclisine takılacağı görüşünde. Neden ise belli: Yunuseli Havaalanı’nın aktif hale getirilebilmesi için belli yasal düzenlemelere uygun koşulların oluşması gerekiyor ve etrafında bulunan en az 100 binanın yıkılması şart. Bu da fiilen mümkün olmadığı için talep mecliste takılır, kalır.

Hızlı trene merkezinde kurulacak bir istasyonla ev sahipliği yapacak olan Yenişehir, Büyükşehir Belediyesinin “İstasyon yeri ilçeden 14 km uzağa Çardakköy’e çekilsin” talebine itirazlarla çalkalanıyor.

Başkan Bülent Hamdi Cingil, Büyükşehir’in talebinin altında yatan sebebin Yenişehir Hava Alanı’nı hareketlendirmek olarak aktarıldığını vurgularken, istasyonun ilçe merkezinde inşa edilmesi gerekliliğini ise şu cümlelerle anlatıyor: “İhaledeki gibi, istasyon merkezimizde yer alırsa, İnegöl ve İznik’ten gelecek yolcular da bu ulaşımdan faydalanabilecekler. Üstelik Çardakköy söz konusu olursa yolcular bir toplu taşıma aracıyla bölgeye aktarılmak zorunda kalınacak. Bu arada Yenişehir Hava Alanı’nı hareketlendirmenin çözümü hızlı tren değil, metronun ilçemize kadar ulaştırılmasıdır. İstasyon yeri değişikliği talebi, hızlı olan treni yavaşlatma girişimidir.”

Yenişehir’de bir bira fabrikasına belediye tarafından verildiği iddia edilen ruhsat ortalığı karıştırdı. Halk tepkisini yüksek sesle dile getirmeye başladı, hatta imza kampanyası dahi başlatıldı. Başkan Cingil, “Belediyemizce ilgili firmaya herhangi bir ruhsat verilmemiştir. Uzun yıllar gıda sektöründe faaliyet gösteren bir firmadan bir diğer özel firma yeri satın almıştır. Binaların tamamı ruhsatlı ve yer sanayi bölgesidir. Ancak senelerdir ihmal edilmiş bir konu binaların bulunduğu alan tarla statüsündeydi. Belediyemiz sadece uzun yıllardır süregelen hatayı düzelterek, tarlaarsaya çevrilmiş ve düzenleme ortaklık payı alınmıştır” dedi. Üretim konusunda yetkinin belediyelerinde olmadığının altını çizen Başkan’ın ilçede bir kuruluş tarafından alkol içeren içki üretmesine gönlü razı değil. Üretim işlemi ile ilgili ruhsatı verecek makam ise İl Özel İdaresi.

Öyle bir ilçe ki; halkının neredeyse tamamı yerel siyaseti yakınen takip ediyor, kulis oluşturuyor, derinden irdeliyor, gerektiğinde yüksek sesle tepki veriyor ve hatta müdahil oluyor. Yöre ahalisinin politikaya yoğun ilgisi acep nedendir derseniz…

Cevabım da sıradan bir yorum içermeyecek kuşkusuz. İlçenin öyle atik, öylesine çalışkan, cesur, halkı ile iç içe ve de aynı zamanda açık sözlülüğü ile ünlü bir belediye başkanı var ki; onu her an birinin derdini dinlerken ya da vatandaşın biri ile kıyasıya söz düellosunda görebilirsiniz. Eh Başkan, mücadeleci, halktan biri olunca da ilçenin ‘politikayı yakın takibi’ her platformda hissedilir boyutuyla dikkat çekiyor.

Röportajımıza konu ilçe; Yenişehir. Konuk belediye başkanımız da Bülent Hamdi Cingil…

Baştan belirteyim; Başkan Bülent Hamdi Cingil yukarıda saydığım özelliklerinin yanında aynı zamanda deyim yerindeyse alaylı bir siyasetçi.

Nasıl mı? Ülke meseleleri ile tanışıp, çözüm amaçlı toplantılarda var oluşu ta çocukluğuna, 5 yaşına kadar uzanıyor. O yıllarda ilkokula erken başlayan, hem okuyup hem de çalışan Başkan’ın, okul harçlığını çıkarıp, biraz da aile bütçesine katkı sağlamak amacıyla çabaladığı küçük işletmenin sahibi dönemin iktidarda bulunan Adalet Partisi’nin gençlik kolları genel idare kurulu üyesiydi, dayısı ise ilçe başkanı…

Hal böyle olunca da geleceğin belediye başkanı, küçük yaşlarda ilçe halkı ve siyasetçilerinin politika odaklı günlük ziyaretleri ile başlıyor ülke ve ilçe meselelerine kulak vermeye. Uzun yıllar sonra sohbetimiz vesilesi ile o zamanları tebessümlü yüz ifadesi ile bir belediye başkanı olarak anlatan Cingil, Yenişehir’in senelerdir süregelen beklentilerinin bire bir tanığı aslında. Başkanlık koltuğuna oturur oturmaz da hizmet üretmek için kolları sıvayan Hamdi Cingil, iktidar partisinin ilçe belediye başkanı olma avantajını iyi değerlendiriyor ve bölgenin hizmet alabilmesi için planladığı çözüm odaklı projeleri , il-ilçe teşkilatı, milletvekilleri ve hükümet düzeyinde kurduğu sağlam diyaloglarla kısa sürede yaşama geçirmeyi başarıyor.

Başkan Cingil’in göreve geldiği günden bu yana mücadele ettiği, faaliyete geçirilmesi için adeta kılı kırk yardığı sorun yaratan tek bir konu var: Atıl denebilecek durumdaki Yenişehir Hava Alanı. Büyükşehir Belediyesi’nin Yunuseli Hava Alanı’nı yeniden yaşama geçirme isteğinin, dikkatleri ilçelerindeki hava üssünden uzaklaştırdığı yorumunu yapan Başkan, talebin hayalden öteye geçemeyeceğini şu mesajla açıklıyor: “Etrafındaki yüzlerce bina yıkılmalı ki, konu yasal boyut kazansın. Bu da fiilen mümkün olmadığına göre, Yunuseli, belediye meclisinde takılır. Ekonomisinin yüzde 70’i tarıma bağlı olan Yenişehir’in hava alanından yapımı yılan hikayesine dönen Boğazköy Barajı’na, hızlı tren istasyonu tartışmalarından bir bira fabrikasının yoğun tepkiye neden olan ruhsat konusuna kadar içeriği geniş soru başlıklarımıza net yanıtlar veren Başkan, sohbetimize son noktayı ise kendisi ile ilgili ses getirecek bir kararı açıklayarak koydu: “2014 yerel seçimlerinde Yenişehir belediye başkanlığına yeniden aday olmayacağım.”

Bülent Hamdi Cingil’i bu düşüncesini uygulama konusunda da oldukça kararlı gördüm. “Peki siyasi yaşamınız sürecek mi?” sorusuna ‘kısmet’ diyerek yanıt verse de, hizmet yolculuğuna devam edeceği izlenimi edindiğim Yenişehir Belediye Başkanı, anlaşılan o ki, kendisine farklı kulvarlarda yeni politik hedefler belirlemiş.

Biz sorduk, Yenişehir Belediye Başkanı Bülent Hamdi Cingil yanıtladı. İşte detaylar …

Pınar Yeniyiğit: Yenişehirliler tercihlerini neden 2 dönemdir Bülent Hamdi Cingil’den yana kullanıyor? Hangi özellikleriniz size belediye başkanlığını üst üste kazandırdı?

Bülent Hamdi Cingil: 1999 yılı yerel seçimleriydi. Master’ını tamamlamış bir mali müşavir olarak Yenişehirlilerin dikkatini çekiyorduk. O zaman Fazilet Partisi 8 yüksek tahsilli kimliği listesinde gördü. Dolayısı ile ben de Fazilet Partisi’nden belediye meclis üyesi olarak siyasete adım attım. Parti kapandıktan sonra da Ak Parti kurucu ilçe başkanı olarak atandım. Ardından dönemin belediye başkanı bir yargı kararı ile görevden alınınca, Belediye Meclisinden bir belediye başkanı seçmek gerekti. Çok enteresan bir seçim oldu gerçekten. Ben tek üye idim o zaman. 15 kişilik meclis, iktidar seçecek çoğunluğa sahip. Ama vurgulayacağım bir detaydan olsa gerek; Yenişehir çok muhalif bir yapıya sahiptir. İlçemiz 1965 yıllarında Süleyman Demirel’in Adalet Partisi’nden tek başına iktidar olduğu dönem hariç, 2002 yılına kadar merkezi iktidar ile yerel iktidarı örtüştürmemiştir. Ak Parti’nin tek başına hükümet olduğu döneme kadar da yerel yönetimini merkezi iktidarla paralel olarak seçmemiştir. Benim o dönemde belediye başkanı seçilmemdeki en önemli etken ilçe iradesinin hükümetteki partinin temsilcisini atamasıydı ve ben oy çokluğu ile belediye başkanı seçildim. Kısacası Yenişehir hizmete hasretti adeta ve merkez ile yerel iktidarı bütünleştirme arzusu ile iki dönem daha üst üste şahsımı belediye başkanlığına uygun gördü. Hizmetler ile ilgili memnuniyet de tabii ki tercih edilmemizdeki en büyük etkenlerden biriydi.

Geçmişte Yenişehir’in en önemli problemlerinin başında yol ve ulaşım alanındaki geri kalmışlık geliyordu. Günümüzde bu alanda büyük mesafe katetmiş gibisiniz. İlçenin ulaşım haritasını değerlendirirseniz hâlâ eksik yönler var mı? Gelinen nokta nedir?

1960’lı yıllarda Yenişehir , Bursa-Ankara kara yolunun İnegöl’den geçmesi ile büyük bir handikap yaşamıştı. Öyle olumsuz etkilendi ki ilçe o dönemde, aynı ekonomik koşullar ve kentleşmeye sahip İnegöl, kara yolu avantajı ile bizim ilçemizin 5 katı büyüklüğüne ulaştı günümüzde. Yol medeniyettir. Yol gelişimin temel taşıdır. 2007 yılında Yenişehir-Bilecik kara yolunun ihalesi yapıldı. Ama maalesef 12 yargı aşaması geçirdikten sonra ancak geçen yıl yer teslimi yapılabildi. İnşaatı devam ediyor. Bursa’dan ilçemize gelirken gerçekten medeniyeti yansıtan güzel bir yol gözlemlersiniz. Ama Yenişehir’e girdiğinizde 1700 metre, sıkıntılı tek yön bir yol sizi karşılar. Bu güzergahın sıkıntılarını da kısa süre içinde çözeceğiz. Güney ve kuzey yolları ile Bilecik’e bağlantı yollarımızın inşası devam ediyor. Yenişehir-Bilecik kara yolu sadece bizim için önemli değil, Bursa’nın Ankara’ya açılan stratejik alternatif bir güzergahı.

Örneğin; yoğun kar yağışında bu kış Mezitler mevkii kapandı. Bilecik yolu tamamlanmış olsaydı, alternatif yol güzergahı kullanılabilirdi. Diğer bir güzergah; Yenişehir-İznik kara yolu. 25 km.lik yamaçlı yol 17 km.ye düşürülüyor ve 312 günlük ihale süresi var. Bu yılın sonunda tamamlanacak.

Ayrıca Yenişehir-İnegöl kara yolu bu yılki programımızda bulunuyor. 27 km. olan yol 24 km.ye düşecek. 2013 yılındaki hedefimiz de; Yenişehir-Orhangazi-Gemlik kara yolunu inşa etmek. Aktif olarak zaten kullanılmaya çalışılan bir kara yolu… Gemlik Liman’ına ulaşımda özellikle çok tercih ediliyor. Gelecek yıl yeni bir ihale ile bu yolun standartlarını yükselteceğiz inşallah.

Bursa’nın umutla beklediği ve yakın gelecekte inşaat startı verilecek hızlı trenin Yenişehir’den geçecek olmasının yankılarını paylaşır mısınız? Yetkili kurumlarla diyaloglarınız hangi aşamada?

Hızlı tren konusunda ilçe içinden geçen güzergah ile ilgili Belediye Meclisimizin görüşü sorulmuştu. Biz Yenişehir’in güney tarafından yani Organize Sanayi Bölgesi’nin hemen yanından geçmesi gerektiği görüşüne vurgu yaptık. Projede şehrin merkezinde, Organize Sanayi Bölgesi girişinde bir istasyon yerimiz var. İhalede bu istasyon yeri ile ihale edildiği halde Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığımız tarafından istasyonun Bursa’dan gelirken Çardakköy dediğimiz bölgeye çekilmesi talep ediliyor. Talebin temelinde Yenişehir Havaalanı’nı aktif hale getirmek yatıyor ancak dünyanın hiçbir yerinde havaalanları ne hızlı trene göre seferlerini düzenler ne de hızlı trenlerin seferleri hava ulaşımına göre dizayn edilir. Dolayısı ile Yenişehir Havaalanı’nın aktif hale getirilmesinin çözümü hızlı tren istasyonunun Çardakköy civarına kurulması değil, metronun havaalanına uzatılmasıdır. Bursa’nın ulusal ve uluslararası hava trafiğinin hareketlendirilmesi için Yenişehir Hava Limanı aktif hale bir an önce gelmeli ama metro ulaşımının söz konusu güzergaha kadar gelmesi konuya çözüm getirecektir. Yenişehir olarak hızlı trenin ilçemizin merkezindeki bir istasyondan geçmesindeki ısrarımızın bir nedeni de İnegöl ve İznikli hemşehrilerimizin bu önemli hizmetten faydalanmalarını sağlamaktır. Eğer bu istasyon bulunduğu yerden 14 km Bursa’ya doğru giderse vatandaşlarımız Yenişehir merkezinde toplanacak ve tekrar bir vesaitle yeniden 14 km yol kat ederek ancak hızlı tren istasyonuna ulaşacak. Bu hızlı trenin hızına aykırı bir mantıktır. İstasyon yeri değişikliği talebi, hızlı olan treni yavaşlatma girişimidir. Yenişehir Belediyesi olarak itirazımızı Devlet Demir Yolları’na bildirdik. Teknik heyetlerin incelemelerinin ardından verilecek kararı bekliyoruz.

Peki inşa edildiği zamandan bu yana bir türlü aktif olarak kullanımı sağlanamayan Yenişehir Hava Alanı’nın tam kapasite ile faaliyette bulunabilmesi için belediye olarak kesim çözüme dönük bir çalışmanız var mı?

Yenişehir’den şu anda ancak Ankara’ya sefer düzenleyebiliyoruz. Uluslararası Münih ve Düsseldorf ulaşımımız söz konusuydu. Ancak doluluk oranını son dönemde yakalayamadığımız için seferler iptal edildi. Geçmişe dönersek 3 Kasım 2000 tarihinde hava alanını hizmete açtık. Düşünenlerden, inşa edenlerden Allah razı olsun. Ama 2000 tarihinden Ak Parti iktidara gelene kadar tabiri caizse sinek bile uçmadı o hava alanında. Ak Parti hükümeti ile birlikte de önce Rusların Uludağ’a ulaşımında kullanılmaya başlandı. Daha sonra hac organizasyonlarında değerlendirmek üzere seferler başlattık. Ardından Erzurum, Trabzon, Diyarbakır direkt seferleri başladı ve yüzde 90’ın üzerinde doluluk oranı yakaladık. Kısacası Bursa, Yenişehir Hava Alanı’nı kanıksamıştı, benimsemişti. Ancak son 2 yılı aşkın süredir Yunuseli Hava Alanı’nın tekrar hayata geçirilmesine dönük söylemler ve girişimler nedeniyle Bursa’nın hava yolu ulaşımında tek noktaya odaklanmasının önüne geçildi. Zafiyet kabul etmiyor bu işler. Eğer dikkatiniz tek noktadan kalkmışsa ‘Yunuseli Hava Alanı’nı açacağım’ diyorsanız o zaman hava yolu şirketleri de yüzde 90’ın üzerinde doluluk oranı yakalansa bile Erzurum, Diyarbakır seferlerini iptal ediyor. Maalesef öyle de oldu işte. Bizi üzen taraf, Yunuseli Hava Alanı’nın tekrar faaliyet geçirilmesi aslında mümkün olmadığı halde sürekli gündemde tutulması sonucu Yenişehir Hava Alanı’nın köreltilmesidir. Sabiha Gökçen Hava Alanı üst düzey yetkilileri geçtiğimiz hafta Bursa’da çeşitli örgütleri toplayıp geniş katılımlı bir toplantı düzenledi. Bu organizasyon çok entresan ve ­­­ bizleri üzen bir girişim… Sonuçta Bursa’nın hava ulaşımındaki zafiyetini görüyorlar ve müdahil olmak istiyorlar. 6-7 kişilik özel küçük uçaklar Yunuseli Hava Alanı’na insin diye Yenişehir gibi ful kapasiteli hava alanını törpülemek akla ve mantığa aykırıdır. Bursa’nın vizyonu açısından da şu anda tek uluslararası havaalanı vardır; Yenişehir Hava Alanı. Sadece biz yerel yöneticilerin değil tüm Bursa dinamiklerinin Yenişehir’de hava ulaşımını nasıl aktif hale getirebiliriz noktasına odaklanması gerekiyor. Kaldı ki Yunuseli Hava Alanı ile ilgili bazı uluslar arası kriterler bakanlıktan gönderilip “Buyurun meclisten geçirin” dendiğinde belediye meclisinden geçirilemediğini göreceğiz. Neden? Çünkü etrafındaki yüzlerce binanın yıkılması gerekiyor. Bu fiilen de mümkün olmayan bir hadisedir.

Yenişehir, Büyükşehir Belediye sınırları içine dahil edilirse bu tablo avantaj mı sağlar ilçeye, yoksa dezavantaj mı olur?

Ak Parti iktidarı ile birlikte belediyecilik hizmetlerinin sadece teknik yönde değil sosyal açıdan da toplumsal bir gereklilik olduğu ortaya çıkmıştır. Biliyorsunuz konu ile alakalı olarak İstanbul ve İzmit’te pilot uygulama yapıldı. İl sınırları aynı zamanda belediye sınırları kabul edildi. Dolayısıyla veriler hükümetimizde. Gerçekten olumlu bir tablo varsa ki öyle anlaşılıyor mevcut büyükşehirlerinde il sınırları ile bütünleştirilmesi hedefleniyor. Ancak bir tarafından baktığınızda konuya yerellik ilkesine aykırı gibi bir durum varsa da şu handikapları da aşmamız gerekiyor. Örneğin; Konya’da 200’e yakın belediye var, Afyon’da 100’ün üzerinde belediye mevcut. İşte bu tablodan yola çıkarak imar ve planlama yönünden uygulamanın gerekliliği üzerinde durulmalıdır. Ancak il sınırları ile bütünleştiğimizde Büyükşehir Belediye Meclisi bütün bir ilin meclisi olmuş olacak. İl Genel Meclisi de bütün bir ilin meclisi. İki meclisin çakışması nasıl olacak? Artık bu konuyu da yasa planlayıcıları düşünecektir. 2014’te yürürlüğe girmesi beklenen bir yasa tasarısı çalışması halen devam ediyor ama içerik henüz net değil.

Belediyenizin 2012 yılı bütçesi nedir? Bu bütçeden yatırıma aktaracağınız rakam nedir?

Yenişehir Belediyemizin 2012 yılı bütçesi 26 trilyondur. 13 trilyon liralık bölümü yatırıma ayrılacaktır.

İlçenizin kentsel dönüşümde geldiği noktayı yorumlar ve özellikle TOKİ inşaatları açısından da kentleşmedeki sürecinizi değerlendirir misiniz?

Kentsel dönüşüm ile ilgili çalışmalarımızı göreve geldiğimden bu yana TOKİ ile birlikte yürütüyoruz. Yenişehir’in kuzey tarafında kentsel dönüşüm çalışmalarımıza start verdiğimizden bu yana yaklaşık 13 bin nüfusun yaşadığı yeni bir şehir oluştu. Birçok ilçeden daha fazla nüfusa sahip oluşan yerleşim alanı… Bu bölgede tabii ki çeşitli kooperatiflere ve özel şahıslara ait kuruluşların da konutları var. Birinci etapta 740 konutlu çalışmamız tamamlandı. Yaşam başladı. TOKİ ile sürdürdüğümüz 2. etap çalışmamız 168 konutun inşaatı kısa sürede tamamlanacak. İlçemizin güney tarafının da ivedilikle yenilenmesi gerekiyor. Burada 216 adet konut içeren Roman konutları inşaatımız da sürüyor. Yenişehir Belediyesi olarak ilçemizin güney bölümünün tamamıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından kentsel dönüşüme tabi tutulması ile ilgili girişimde bulunduk. Kentsel anlamda ilçemizi geliştirirken sosyal donatı alanlarımıza da geniş yer ayırmayı planlıyoruz. Yeni bir kültür sitesinin projesini tamamladık üstelik. Bu dönem görevimi noktalamadan kültür sitesi değerini de ilçemize kazandırmayı amaçlıyoruz.

Belediye personelinde yakın tarihte yaptığınız değişiklikler tepkilere neden oldu. Neydi personeldeki değişikliklerin nedeni Sn. Başkan?

Tek bir nedeni var; tepkiler yersiz. Belediyemiz D8 grubundan D9 grubuna yükseldi. Yani şu demek oluyor: Norm kadro açısından bir kademe yükselmemiz söz konusu oldu. Örneğin; bünyemizde amirlik kapsamındaki zabıta ve itfaiye gibi birimlere müdürlük geldi. Artı dört adet daha müdürlük belediyemizde mevcut oldu. Kültür ve sosyal işler müdürlüğü, spor işletmeleri müdürlüğü, itfaiye ve zabıta amirliği iken müdürlükler kadrolarına geçildi. Amirlikler de duruyor bu arada ama müdürlükler de eklenmiş bulundu. Uzun yıllardır bu görevlerde bulunan arkadaşlarımız vardı. Bir yandan da nakil personel almaya başladık. Örneğin; kültür ve sosyal işler müdürlüğüne bir okul müdürümüzü transfer ettik. Zabıta amirimiz son derece tecrübeliydi. Terfi etti, itfaiye müdür vekilliği görevini yürütüyor. Yeni bünyemize katılan bir personelimizi de zabıta müdür vekili olarak uygun gördük ki kendisi gerçekten de uzun yıllar askeriyede görev yapmış çok değerli bir kardeşimiz. Kısacası yeni kadrolar söz konusu olduğu için bu atamalar ve görev değişikliklerine gidildi. Ortada ani alınmış nedensiz görev değişiklikleri yoktur.

İlçenizde Tat Konserve’nin yerinin Anadolu Efes’e bir bira fabrikasına satılmasının ardından kuruluşa belediyenizce ruhsat verildiği söylentileri eleştirilere neden oldu. Konu ile ilgili süreci anlatır mısınız? Tepkiler ile ilgili değerlendirmeniz nedir?

Tat Konserve 2006 yılının başında maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle yatırımlarını tek merkezde Mustafakemalpaşa’da toplama kararıyla ilçemizdeki faaliyetine son verdi. Yıllarca bu tesis atıl kaldı. Ardından Anadolu Efes Grubu fabrikayı satın aldı. Fakat satın alınış sürecinden sonra henüz hiçbir girişimde bulunmadı. Kuruluşun tapuyu alış tarihi 15 Nisan 2010’dur. Belediyemiz sadece söz konusu fabrikanın yıllarca ihmal edilip yanlış üstüne yanlışa yol açan 114 bin metre kare tarla olarak görünen alanın ‘düzenleme ortaklık payı’nı belediye bütçesine aktararak arsaya dönüşmesini sağlamıştır. Ve kuruluştan sadece düzenleme ortaklık payı dediğimiz pay alınmıştır. Zaten 1970’li yıllardan beri bu alan ve çevresi sanayi alanı olarak gözüküyordu. Daha önce de bu alana Yenişehirli bir iş adamı talip olmuştu. Ancak belediyeye ödenmesi gereken bu payı ödemek istemedi. Biz de prosedüre uygun hareket edilmesi gerektiğini vurguladık kendisine. Aslında konu ile ilgili tepkilerin temelinde bu durum yatıyor. Ben belediye başkanı olarak tabii ki belediyemin hakkını, Yenişehirlilerin hakkını üst düzeyde savunmak zorundayım. Bu konu ile ilgili karıştırılan ya da göz ardı edilmek istenen gerçek şudur: Belediyenin kuruluşa verdiği herhangi bir ruhsat yoktur. Ne bina ruhsatı vardır ortada ne de başka bir işlem söz konusudur. Yapılan, tarladan arsaya çevrilmedir. Bu arada şunu belirteyim: Kuruluşun üretmeyi düşündüğü madde; bira. Tarım Bakanlığı bira üretimini tarıma dayalı sanayi içerisinde kabul etmiş. Bölge tarıma dayalı sanayi bölgesi. Ancak Bülent Hamdi Cingil inançlı biri olarak Yenişehir’de alkol üretilmesine gönlü el vermez. Ama yasal olarak tarıma dayalı sanayi kabul edildiyse, üretim ve alan tarıma dayalı sanayi ise bu durum karşısında yapılabilecek bir şey yok. Kaldı ki bu kuruluşun üretim ruhsatını verme yetkisi belediyemize ait değil. Buranın işletme ruhsatını verecek makam İl Özel İdaresi’dir. Konu sanırım Yenişehir’de birtakım gruplar tarafından maksatlı bir şekilde yorumlanıyor ve tepki olarak yönlendiriliyor.

Tarım ilçesi Yenişehir’de yapımı yılan hikayesine dönen Boğazköy Sulama Barajı ile ilgili sıkıntının nedenini ve şu anda bu yatırımın hangi aşamada olduğunu anlatır mısınız?

Boğazköy Barajı’nın inşaatı 1990 yılında başlamış. 2002 yılına kadar sadece yüzde 43’lük bölümü tamamlanabilmiş ve geçmiş periyotlardaki ödenek aktarımları gibi bütçe akışı olsa 2036 yılında inşaatı ancak tamamlanması söz konusu. Ama ilçemizin ovası, toprakları sadece Yenişehir için, Bursa için değil, Avrupa için çok önemli tarım arazilerini barındırmakta. Tarımsal ihracat çok önemli noktalarda ilçemizde. Biz belediye olarak konuyu başta il yönetimine ve merkezi hükümetimize taşıdık ve geçen yıl baraj gövdesi inşaatını bitirdik. Şu anda arazi toplulaştırması ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bu hızla eğer bir aksaklık yaşamazsak Yenişehir Boğazköy Barajı 2014 yılı başında tamamen faaliyete geçer. Bu tarih, projenin bütün olarak hayata geçirilmesi için belirttiğim bir zaman dilimidir. Daha öncesinde de kademeli olarak ovaya su verilmesi mümkün olacaktır. 2012 yılının sonunda ilk suyu alabileceğiz gibi görünüyor. Bu arada önemli bir konuya vurgu yapmak gerekiyor: Boğazköy Barajı’nın suyunu Yenişehir’in tamamına verebildiğimizde ilçemizin bir yıllık kazancı 35 trilyon olacaktır. Hükümetimiz 57 kalemde çiftçimize destek veriyor. Yenişehirli çiftçinin bütün kalemlerde yıl boyunca aldığı desteğin toplamı ise 8 trilyon. Düşünün; şimdi 4.5 katı bir katkı sağlayacak Boğazköy Barajı. Bu baraj inşaatının en az 10 yıl geciktirildiğini göz önünde bulundurursak eğer 35 trilyon x 10 eşittir 350 trilyonluk kayıp, neredeyse barajın toplam bedelidir.

Aynı zamanda Yenişehir Sanayi Bölgesi’nin başkanı olarak bir değerlendirme yaptığınızda ilçenin yansıttığı tabloyu nasıl yorumluyorsunuz? Sanayi bölgesi başka hangi sektörlere kapısını açmalı?

Yenişehir tarımda öncü. Bu sektöre yüzde 77’yi aşkın bir bağımlılık var. Bu oran sürdürülebilir değil. Bu noktada sanayileşmeye gerek vardı ve Türkiye’de bir ilki yaşama geçirerek tamamı bir belediye tarafından kurulan organize sanayi bölgesini kurduk. Alanında Türkiye ve dünyada öncü marka ola Şişe Cam’dan 1 milyar dolara yakın devasa bir yatırım sağladık. Dünyanın en büyük cam üssü Yenişehir’dedir şu anda. Şişe Cam öyle ki dünyada 170’i aşkın ülkeye ihracat yapıyor günümüzde. Tabii bu yatırım 1200 civarında direkt istihdam sağladı. Dolaylı istihdam da 2000’dir. Organize sanayi bölgemiz ilçemizin nüfusunun yüzde 10’unun istihdamını gerçekleştirmiş oldu. Sanayi bölgemiz sayesinde lojistik sektörü gelişti. Sanayiye dönük yatırımlarda olmazsa olmazımız; tarıma, ovaya, doğaya saygılı bir işleyiş şekli. Sanayi bölgemizin ikinci etabına çok başvuru olmasına rağmen seçiciyiz. Kesinlikle Gebze gibi bir ilçe görüntüsü sergilemek istemiyoruz. Evet sanayici olmalı ama tarıma dost…

Kaynak: Şehir Medya



DİĞER HABERLER
16.11.2017 YENİŞEHİR ŞİŞECAM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PROTOKOLÜ İMZALANDI
Şişecam A.Ş. tarafından ilçemize yapılacak olan Yenişehir Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin protokolü 13 Kasım 2017 Pazartesi günü imzalandı. Valilik…
16.11.2017 GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK, VEFATININ 79. YILDÖNÜMÜNDE ÇEŞİTLİ TÖRENLERLE ANILDI
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK, vefatının 79. yılında Heykel Meydanında düzenlenen törenle anıldı. 10 Kasım 2017 Cuma günü Heykel Meydanında…
31.10.2017 İLÇEMİZDE CUMHURİYET BAYRAMI ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERLE KUTLANDI
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ilçemizde çeşitli törenlerle kutlandı. Cumhuriyetimizin Kuruluşunun 94. Yıldönümü ve Cumhuriyet Bayramı münasebetiyle, 28 Ekim 2017…
31.10.2017 BAŞKANIMIZ ÇALIŞMALAR HAKKINDA BASIN MENSUPLARINI BİLGİLENDİRDİ
Belediye Başkanımız Süleyman ÇELİK 16 Ekim 2017 Pazartesi günü, çalışmaları yerinde inceleyerek basın mensuplarını Belediyemiz faaliyetleri hakkında bilgilendirdi.…
31.10.2017 AKBIYIK LOJMAN BİNASI VE MAHALLE KONAĞI TEMEL ATMA TÖRENİ MİLLETVEKİLİ HÜSEYİN ŞAHİN’İN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞTİ
Akbıyık Mahallesi Lojman Binası ve Mahalle Konağı Temel Atma Töreni, 23 Ekim 2017 Pazartesi günü AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin ŞAHİN’in katılımlarıyla…
18.10.2017 DEREKÖY LOJMAN BİNASI TEMEL ATMA TÖRENİ YAPILDI
Dereköy Mahallesi lojman binası temel atma töreni 12 Ekim 2017 Perşembe günü BBB Başkanı Recep ALTEPE’nin katılımıyla gerçekleştirildi. Temel atma törenine,…
24.10.2017 ZABITA EKİPLERİMİZ OKUL KANTİNLERİNİ DENETLEDİ
Yeni eğitim ve öğretim yılının başlaması nedeniyle, Yenişehir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekiplerince, İlçemiz genelinde bulunan tüm İlköğretim ve Ortaöğretim…
18.10.2017 YENİŞEHİR BELEDİYESPOR’DA PAROLA ŞAMPİYONLUK
Bursa Süper Amatör Lig’de mücadele eden Yenişehir Belediyespor Futbol Takımı, ligin ilk haftasında İnegöl İsaören Futbol Takımı’nı 3 – 0 mağlup etti.…
18.10.2017 ÇARDAK MAHALLESİ SÜT TOPLAMA MERKEZİ TÖRENLE AÇILDI
Bursa Büyükşehir Belediyesine bağlı Tarım A.Ş. tarafından Marmaracık Mahallesinde yapımı tamamlanan Süt Toplama Merkezinin açılışı, 12 Ekim 2017 Perşembe…
11.10.2017 BELEDİYEMİZDEN AŞURE İKRAMI
Belediyemiz Muharrem ayı münasebetiyle 03 Ekim 2017 Salı günü, öğle namazı sonrası Çınarlı Camii önü Demokrasi Meydanında, vatandaşlarımıza aşure ikramında…